23 Ocak 2009 Cuma

eldeki kısıtlı imkanlarla çağan ırmak filmi çekmek

türk sinemacılığında bir ekol, bir mihenk taşı olma yolunda emin adımlarla ilerleyen çağan ırmak ürünü "ver klişeyi, ver duygusallığı, ağlat adamın anasını tandanslı sinema ekolü", -ben bu ekole bu adı uygun gördüm, siz ölen dedenizin adını verebilirsiniz isteğe göre- yurt çapında paranın amına koydu, büyük sükse yarattı. hesapladım, benim filme toplam 100 kişi gelse, elde edeceğim hasılatla iki aylık rızkımı çıkarabileceğim. sonuçta öğrenciyim. bakkal hasan ağbi, üst komşu neriman teyze tamam, 2 oldu. annem-babam-kardeşimi de sayarsak toplam 5 kişi bulduk, şimdi 95 kişi daha lazım bana.

alt komşum zeliha ile anlaştım. yakın çevremde adı "ada" olan kimse yok çünkü. benim adım da hamza zaten. cihangir'de ev tutamadık, dudullu'da bile. okulun kantininde çekeceğiz filmi. bir iki kanepe, şakacıktan bir iki mutfak araç gereci (yemek yapılacak onlarla) bulduk mu tamamdır. zeliha'nın kriterlerleri var. sevişmez, soyunmazmış. anlayacağınız vermeyecek kahpe. ulan o zaman ben bu filmi, kankam mustafa ile çekerdim ki. onunla da sevişemiyoruz, erkek sonuçta, ikimiz de gay değiliz. pikap bulamadık. plaklar da çok pahalı: nerden baksan 150-200 lira. filme göre öyle yani. biz de bu sorunu internetten müzik indirerek hallettik. mp3 doldurduk. sıkıştırılmış ses değil; ama olsun. pikap meselesini de doğal olarak vcd player ile hallettik. "yaşanmışlıklarından" dolayı da sahaflardan ikinci el öss'ye hazırlık kitaplarını tercih ettik.

haziranda motor demeyi düşünüyoruz. ha bu arada motor demişken, alta geçmem haberiniz olsun.

5 yorum:

mercimek dedi ki...

sizden olsa olsa ıssız adadaki eşek olur efenim, saygılarımla:)

bre melun dedi ki...

çok minimalist bir eleştiri olmuş :)o nasıl oluyorsa artık...

bre melun dedi ki...

tarafsız bir gözle bakarsak, şimdiye kadarki en güzel bre melun yazısı olmuş. kendisini zaren the new york times, ve la gazetta della sport'tan ilgiyle takip ediyorduk. çok daha iyilerini yazacak kapasitesi var. yazarlık kapasitesinin çok azını kullanıyor gibi. yüzde 2 falan. düşün artık yani. seviyorum ya bu adamı.

kırmızıdenizyıldızı dedi ki...

puahaha valla mercimeğe katılıyorum, ii bi eşek olur bence:)
ya yazıosun ii güzel beendik:D
bi eşeğe göre süper:D

mercimek dedi ki...

tarafsız bi gözle incelemem gerekirse bu yazıyı, durmak yok yola devam, geleceğin atilla dorsayı olabilirsin evladım, otur 100